Хорошая новость в свете грустных событий: Государственная служба контроля за безопасностью полетов Европы

сообщила на странице ФБ Его Величества короля Нидерландов Виллема Александра, что за свое воздушное пространство и его безопасность отвечает в ПЕРВУЮ ОЧЕРЕДЬ Украина, которая была обязана закрыть воздушное сообщение над опасной зоной и предупредить об этом все авиакомпании.( в чем мы абсолютно с ними солидарны).

Полное cодержание сообщения мы переведем и разместим на сайте Euroharmonia в ближайшее время.

TAKEN EUROCONTROL (INFORMATIE VAN DE RIJKSOVERHEID ONDER DIT KOPJE)
De Europese organisatie voor de veiligheid van de luchtvaart Eurocontrol integreert luchtnavigatiediensten in Europa. De organisatie zorgt er voor dat het LUCHTVERKEER VEILIG EN EFFICIENT VERLOOPT. Eurocontrol werd in 1960 opgericht en werkt vanuit Maastricht. De aangesloten lidstaten bestaan uit EU-landen en niet-EU landen. Nederland was één van de oprichters van Eurocontrol.

REACTIE WOORDVOERDER EUROCONTROL
De heer Brian Flynn, vanuit EUROCONTROL Maastricht, zei gisteren op 18 juli 2014 even fijntjes in het tv-programma Nieuwsuur dat EUROCONTROL niet gaat over de veiligheid en er niets over weet. Hij legde het balletje bij de luchtvaartmaatschappijen en de Nederlandse regering. Deze man kent zijn taken dus niet, (zie de informatie van de Rijksoverheid hierboven) en veegt met zijn uitspraak onterecht zijn straatje schoon. Jammer dat Marielle Tweebeeke, gisteren in het tv-programma Nieuwsuur haar huiswerk nog weer eens niet had gedaan. Ze had even op google kunnen kijken naar de informatie van de Rijksoverheid hierover (zie boven). Ze had geen weerwoord tegen de heer Flynn van EUROCONTROL Maastricht. Jammer dat er jaarlijks 800 miljoen moet naar de Publieke omroepen, terwijl de reclame-inkomsten volgens mij minstens net zo hoog zijn. Dubbel op dus en transparantie in hun uitgaven is ver te zoeken en stuit op weerstand, zoals bij het opkopen van voetbalrechten. Zijn er soms persoonlijke zakken die worden gevuld en weggeschreven staan onder vage kostenposten, zoals bij de woekerpolissen? Zo bijzonder en duur lijken de programma's bij de Publieke Omroepen niet.

OEKRAINSE REGERING EERSTVERANTWOORDELIJKE VOOR HAAR LUCHTRUIM
Eerstverantwoordelijke voor het Oekrainse luchtruim is Oekraine, Die regering wist allang dat de separatisten luchtdoelraketten hebben die 25 km omhoog kunnen schieten. Die hadden ze op 29 juni 2014 veroverd op het Oekrainse leger. Het luchtruim had dus allang gesloten moeten zijn boven Oost Oekraine.

NEDERLANDSE REGERING HAD OOK ZELFSTANDIG KUNNEN BESLUITEN OM NIET MEER BOVEN OOST-OEKRAINE TE VLIEGEN
Vervolgens kan de Nederlandse regering ook zelfstandig besluiten dat niet meer boven Oost-Oekraine mag worden gevlogen vanuit Nederland, aldus de heer Brian Flynn van EUROCONTROL, op 18 JULI 2014 bij Nieuwsuur. 'De onderste steen moet boven, ' opperde premier Mark Rutte gisteren. Als hij dan ook maar in eigen gelederen kijkt, als slager die zijn eigen vlees keurt. Het zal mij benieuwen.

AIR FRANCE EN BRITISH AIRWAYS VLOGEN ALLANG NIET MEER BOVEN OOST-OEIKRAINE
Luchtvaartmaatschappijen Air France en British airways hebben een tijdje geleden zelf al besloten niet meer boven Oost-Oekraine te vliegen. KLM is onderdeel van aIr France. Het gecrashte toestel MH 17 was een gezamenlijke vlucht van KLM en Malaysian Airlines. Vreemd dat die dan niet het Oost-Oekrainse luchtruim hebben vermeden. De USA gaven in april 2014 al het advies het luchtruim van Oost-Oekraine te vermijden.

LUICHTVERKEERSLEIDING SCHIPHOL
De luchtverkeersleiding op Schiphol was eerstverantwoordelijke voor het opstijgen van de MH 17. Die heeft ook de taak Luchtvaartinlichtingen te geven. Zij weet meer over de luchtveiligheid dan een luchtvaartmaatschappij en had KLM/Malaysian airlines dus kunnen adviseren, niet boven Oost-Oekraine te vliegen. Onderzocht zou kunnen worden of dat wel of niet is gedaan en in hoeverre haar advies dwingend is, i.v.m aansprakelijkstelling.

LUCHTVERKEERSLEIDING SCHIPHOL EERST AANSPRAKELIJKE VOOR VLIEGTUIGCRASH MH17?
Het overkoepelend orgaan van de luchtverkeersleiding op Schiphol is EUROCONTROL. Zeg maar de EU als orgaan boven Nederland of de VN blauwhelmen als overkoepelend orgaan boven Dutchbat. Afgelopen week is Dutchbat als onderdeel van de VN blauwhelmen, persoonlijk aansprakelijk gesteld voor de uitlevering van 320 moslimmannen vanaf hun compound in Sebrenica in 1995 aan de Bosnische Serviers (Mladic en consorten). Het overkoepelend orgaan, de VN, is niet aansprakelijk gesteld. Dutchbat is een legereenheid van Nederland en daardoor is de Nederlandse Staat nu aansprakelijk.

Als je dit doorredeneert naar de Luchtverkeersleiding op Schiphol, dan zou die het eerst aansprakelijk zijn voor de crash van de MH 17, na de opdrachtgever die de raket heeft laten afschieten.